Moederdag

12 mei

 

 

 

 

Commercie zegt de éen,

van mij hoeft het niet zegt de ander.

Wat als je niets te kiezen hebt?

 

Als je bij elk spotje op de radio,

bij elke advertentie,

of reclame in de winkel

een pijnlijke steek voelt in je hart?

 

Misschien ben je moeder

van een gestorven kind

en voel je vooral wat je mist.

Misschien ben je moeder

van een kind dat een andere weg koos

bij jou vandaan.

Misschien ben je moeder zonder moeder

en zou je zo graag naast iets krijgen ook iets geven.

Of je moeder kon niet degene zijn

naar wie jij zo verlangt,

waardoor houden van niet kan

of pijn doet.

En wat als je grootste wens is

moeder worden,

maar dat elke maand opnieuw

niet lukt.

 

Zoveel moeders, zoveel dochters

zoveel onbekend verdriet.

Zou voor ieder van jullie

bloemen willen plukken

en zeggen

ik zie jou

en ik zie wie je bent

als dochter, als moeder

als vrouw met pijn,

ook jij mag er vandaag

met alles wat er in je is

helemaal zijn.

 

 

14 Reacties to “Moederdag”

  1. Margot 12 mei 2012 bij 20:10 #

    Dank je wel voor deze mooie moederdag-gedachte!!!

    • aandachtvoorafscheid 13 mei 2012 bij 09:15 #

      Graag gedaan; verwend door mijn meisjes met een liedje en kadootjes, besef ik weer eens heel goed hoe kostbaar dat is.

  2. Marja 12 mei 2012 bij 20:38 #

    Mooie en ontroerende woorden, dankjewel!

  3. icsigirl 12 mei 2012 bij 20:52 #

    Wow, wat een mooie woorden. Ze raakte me diep.

    Liefs, icsigirl

  4. bar1981 12 mei 2012 bij 20:56 #

    Heel warm en mooi en fijn!!!

  5. inemien66 13 mei 2012 bij 08:34 #

    Amen! Heel erg goed en raak. Snif.

    • aandachtvoorafscheid 13 mei 2012 bij 09:14 #

      Wat raak ik aan in jou? Wil je het delen? Mag, maar moet niet natuurlijk!

      • inemien66 13 mei 2012 bij 09:44 #

        Misschien later, ben vandaag te opgefokt. Goed?

  6. inemien66 13 mei 2012 bij 08:37 #

    Mijn reactie leek te verdwijnen, dus voor de zekerheid nog een keer.

    Amen! Helemaal goed en raak. Snif.

  7. tinekebrouwer 13 mei 2012 bij 15:42 #

    Dank je wel voor het verwoorden……..

  8. Anoniem 14 mei 2012 bij 09:07 #

    Prachtige tekst, met de boeling voor iedere moeder ook in mindere tijden de juiste woorden geplaatst. Dank namens heel veel moeders/dochters mag ik wel zeggen.
    Liefs rina

Plaats een reactie